[ Pobierz całość w formacie PDF ]
na niezwyk przyjemno w demaskowaniu handlowych zagrywek i
sposobików na sprzedanie nam czego , czego absolutnie kupi nie chcemy a
w moim umy le uruchomi si alarm .
UWAGA! Chc Ci co sprzeda !
Ku mojemu zaskoczeniu nic takiego nie nast pi o. adnego alarmu
mimo, e ewidentnie podlegali my .
handlowej obróbce Dlaczego?
Poniewa to, co us yszeli my w niezwykle skuteczny sposób wy czy o
wiadomy wykrywacz .
sprzeda y Przystojniak, bowiem w bardzo
umiej tny sposób wykorzystywa w tym, co mówi s owo .
NIE
Gdyby powiedzia :
Szanowni Pa stwo, zaprosili my tu Pa stwa, aby przedstawi
nasz fantastyczna ofert handlow . Za atrakcyjn cen mo ecie
korzysta z najlepszych hoteli, piaszczystych pla ... itd. by oby to
dok adnie to czego si spodziewali my i jego wysi ki mia y by raczej
marne szanse powodzenia. W umys ach s uchaczy natychmiast odezwa by
Copyright © 2003 2005 Yans Cron Consulting Group sp. z o.o. (Piotr M. abuz & Marcin Urba ski)
www.yanscron.pl || www.nlpwbiznesie.pl || www.mistrzmanipulacji.pl || www.hipnotycznymarketing.pl
info@yanscron.pl
strona 36 z 61
Mistrz Manipulacji podstawy (NLP i YAN System)
si alarm co skutkowa o by zamkni ciem
UWAGA! Chc Ci co sprzeda !
na dalsze komunikaty.
Przystojniak powiedzia jednak zupe nie co innego:
Szanowni Pa stwo, na pocz tku chcia bym uprzedzi , e NIE
dziemy tu rozmawia o wspania ych wakacjach nad ciep ymi morzami,
NIE b Pa stwu opowiada o tych wszystkich atrakcjach, jakie oferuj
luksusowe kurorty po one przy piaszczystych pla ach, nad lazurowymi
wodami. NIE b tak e Pa stwu mówi o tym, e to wszystko mo na mie
za naprawd niewielkie pieni dze. Spotkali my si tu bowiem aby
porozmawia o powa nych sprawach, np. o tym jak wa ny dla naszego
zdrowia jest rozs dnie zaplanowany wypoczynek... itd.
.
Jak s dzisz, co si dzia o w umys ach s uchaczy podczas tego
monologu? Oczywi cie! Nie wiadomy umys przywo okre lone obrazy
(wakacje, luksusowe kurorty, lazurowe morze, piaszczysta pla a...) co
sprawi o, e zamiast sygna u chc sprzeda pojawi si sygna
co no
tak... to, jest to o co chodzi poniewa ka dy, kto przychodzi na tego typu
spotkania chcia by w nie w takich warunkach sp dza wakacje. Za
wiadomy umys wi kszo ci uczestników zareagowa prawdopodobnie
dok adnie tak samo jak mój. Pojawi a si my l:
O! No i prosz . Go nie
zamydla nam tutaj oczu frazesami i bana ami. Warto pos ucha dalej...
.
Tym samym pozosta
otwarty na dalsze informacje. Tak te si sta o i
tamtego wieczora, który okaza si nadzwyczaj owocny dla firmy
organizuj cej t imprez . Z ponad 30 osób obecnych na sali tylko dwie nie
skorzysta y z oferty!
Podobnie skuteczne jest wykorzystywanie s owa NIE w wywieraniu
wp ywu na ludzi o reakcjach
polarnych maj cych na wszystko jedn
odpowied : .
Nie!
Czy pójdziesz ze mn do kina? Oczywi cie, e NIE!
by my dzisiaj odwiedzili moich rodziców?
Mo e
Absolutnie NIE!
Podpiszmy t umow dzisiaj! - Nie! Jest jeszcze co do
omówienia.
itd...
Gdyby w stosunku do takich osób formu owa pytania umiej tnie
wykorzystuj c s owo NIE efekty b niespodziewane:
Copyright © 2003 2005 Yans Cron Consulting Group sp. z o.o. (Piotr M. abuz & Marcin Urba ski)
www.yanscron.pl || www.nlpwbiznesie.pl || www.mistrzmanipulacji.pl || www.hipnotycznymarketing.pl
info@yanscron.pl
strona 37 z 61
Mistrz Manipulacji podstawy (NLP i YAN System)
nie masz ochoty pój ze mn do kina? A czemu
Pewnie
nie. Co graj ?
Pewnie nie mia by ochoty, aby odwiedzi moich
rodziców? A w nie, e mam. Dawno u nich nie byli my
Pewnie nie jeste jeszcze gotowy na podpisanie tej umowy?
Oczywi cie, e jestem. Podpiszmy j ju teraz! (agent
ubezpieczeniowy - klient).
Ale to jeszcze nie koniec
Kolejnym s owem, jest s owo .
magicznym ale
Z pewno ci nie raz s ysza adresem zdanie typu kierowane do
kogo s owa:
Jeste dobrym uczniem, ale...
Jeste symaptyczny/symaptyczna ale...
Jakie by y Twoje odczucia gdyby us ysza co takiego pod swoim
adresem? Za si , e wyd wi k i oddzia ywanie na Ciebie s ów
znajduj cych si przed s owem
ale by by minimalny lub aden. Zwró
uwag na specyficzn funkcj s owa dzia a ono jak kasownik
ale
niweluj cy znaczenie tej cz ci zdania, która stoi przed nim. Pomimo, e na
poziomie wiadomym informacja zosta a przyj ta to na poziomie
nie wiadomym zosta a wykasowana. Dzi ki temu pojawi o si miejsce w
[ Pobierz całość w formacie PDF ]